Közzétette - Kategória - Magyarország hírei - Bűnügyi - Gazdasági - Politikai hírek

Bajban vannak a közúti fuvarozók, veszélyben a magyar ellátás


Az idei első fél évben a magyar közúti fuvarozók költségei mintegy 22-23 százalékkal nőttek a 2021-es év egészéhez képest, ebből az első fél évben a fuvarozók 13-15 százalékot tudtak érvényesíteni áraikban.

Fotó: Northfoto

A Közúti Fuvarozási Árindex a közúti fuvarozást érintő árhatásokat mutatja a húsz legnagyobb hazai fuvarozó több ezer kamionjának adatai alapján. Lajkó Ferenc, az indexet kidolgozó DigiLog Consulting ügyvezetője a Magyar Közgazdasági Társaság hétfői online szakmai rendezvényén elmondta:

A JOGOS ÉS A FUVAROZÁSI ÁRBAN ÉRVÉNYESÍTETT KÖLTSÉG KÖZÖTTI 8-9 SZÁZALÉK KÜLÖNBÖZET OLYAN PROBLÉMA, AMELY HATÁSSAL LEHET AZ ELLÁTÁSI LÁNCRA.

A Magyar Közgazdasági Társaság logisztikai szakosztályának elnöke kiemelte: az első fél évben mért költségnövekedésben az üzemanyag 14 százalékot, a gépkocsivezetők bére 5 százalékot, a tranzitdíj 3 százalékot tett ki, de befolyásolta még a költségeket az infláció és az alapkamat alakulása is – írja a HVG.

A magyar közúti árufuvarozás jelentőségét bemutatva Lajkó Ferenc elmondta: a hazai áruszállítás 70 százalékát adják, Magyarországon 13 ezer vállalkozás foglalkozik közúti árufuvarozással, járműállományuk 90 ezret tesz ki, a magyar foglalkoztattak 3,3 százalékát alkalmazzák, és jelentős exportszolgáltatók.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.