Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Árazási botrány az Aldi, a Coop, a CBA és a Tesco üzletekben: megállapodhattak abban, mi mennyibe kerüljön


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) alapos gyanúja szerint a lengyel Maspex-csoport magyarországi üdítőgyártó leányvállalata valószínűleg több viszonteladó partnerével, így nagy élelmiszerláncokkal – többek között az Aldival, a CBA-val, egyes COOP-partnerekkel és a Tescóval – együttműködve rögzítette egyes termékeinek minimális fogyasztói árait. A megállapodás résztvevői így kiiktathatták az árversenyt, mesterségesen magas árszintet kialakítva – fedte fel közleményében a versenyhivatal.

Fotó: hirnavigator.hu

A nemzeti versenyhatóság az elmúlt napokban országszerte tartott összehangolt rajtaütéseket az üdítőgyártó és -forgalmazó cég, illetve az üzletláncok telephelyein.

A lengyel Maspex-csoport magyarországi leányvállalatát, a Maspex Olympost – egy nagy hazai üdítőgyártót, többek között az Olympos, Kubu, Apenta, Topjoy és Nestea márkák magyarországi forgalmazóját – a HoReCa-ágazat vizsgálatában beszerzett bizonyítékok alapján már február óta vizsgálta a versenyhatóság.

A CÉG VALÓSZÍNŰLEG ELŐÍRTA PARTNEREINEK, HOGY MILYEN MINIMUMÁRON ÁRULHATJÁK TERMÉKEIT A HAZAI VENDÉGLÁTÓEGYSÉGEKBEN, ILLETVE NAGYKERESKEDELMI FORGALMAZÁS SORÁN

– világított rá közleményében a GVH. Az eljárás során lefoglalt dokumentumok alapján a versenyhivatal arra következtet, hogy az üdítőgyártó nem csupán a nagykereskedelmi és a vendéglátó szektorban, hanem valószínűleg a kereskedelmi szektorban, élelmiszer-forgalmazó partnereivel együttműködve is rögzítette az általa forgalmazott különböző ital- és egyéb termékek fogyasztói árait.

A megállapodás résztvevői így valószínűleg elkerülték az árversenyt az érintett üzletláncok boltjaiban az olyan, hazai fogyasztók körében népszerű márkák tekintetében, mint az Apenta, a Kubu vagy a Nestea

– írja a közleményében a versenyhivatal.

A két vizsgálat megállapításai alapján a nemzeti versenyhatóság számos javaslatot fogalmazott meg, amelyek hozzájárulhatnak a hazai élelmiszerárak csökkenéséhez, rövid és hosszabb távon egyaránt. A közzétett jelentésekben a GVH előre jelezte, hogy a fokozottabb verseny és a csökkenő árak érdekében kiemelt figyelmet fordít a kereskedelmi szektorra.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük