Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák, Vezér cikkek

A Pfizer vakcina lehetséges mellékhatására figyelmeztetnek az amerikai hatóságok


A Pfizer gyógyszergyártó és német partnere, a BioNTech frissített COVID-19 injekciója összefüggésbe hozható az idősebb felnőttek egyfajta agyvérzésével – jelezték az amerikai egészségügyi hatóságok. A lehetséges egészségügyi hatást egy biztonsági ellenőrző rendszer jelezte, ez alapján lehet kapcsolat az idősebb emberek sztrókja és az oltás között.

Az amerikai Betegségellenőrzési és Megelőzési Központok (CDC) és az Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal (FDA) pénteken közölte, hogy a CDC oltóanyag-adatbázisa egy lehetséges biztonsági problémát tárt fel – írja a Reuters. Eszerint a 65 éves és idősebb embereknél nagyobb valószínűséggel alakult ki iszkémiás sztrók az oltást követő három hétben.

Az iszkémiás sztrókot, más néven agyi iszkémiát az agyba vért szállító artériák (vérrög vagy meszesedés miatti) elzáródása okozza.

Az FDA és a CDC szerint más nagy tanulmányok, a CDC mellékhatásokat bejelentő rendszere, más országok adatbázisai és a Pfizer-BioNTech adatbázisai nem jelezték ezt a biztonsági problémát.

“Bár az adatok összessége jelenleg azt sugallja, hogy nagyon valószínűtlen, hogy a jelzés valódi klinikai kockázatot jelentene, fontosnak tartjuk, hogy ezt az információt megosszuk a nyilvánossággal” – közölték az egészségügyi hatóságok.

“Sem a Pfizer és a BioNTech, sem a CDC vagy az FDA nem figyelt meg hasonló megállapításokat számos más megfigyelési rendszerben az Egyesült Államokban és világszerte, és nincs bizonyíték arra, hogy az ischaemiás stroke összefüggésbe hozható lenne a vállalatok COVID-19 vakcináinak használatával” – írták reakciójukban az érintett vállalatok.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük