A GVH panaszeljárás keretében vizsgálja, vajon van-e versenyjogi vonatkozása annak, hogy a négy nagy telekommunikációs szolgáltató (Magyar Telekom, Yettel, Digi, Vodafone) úgynevezett automatikus inflációkövető díjemelést vezetett be az idei évtől – írta meg a 24.hu.

Fotó: pcforum.hu
A telekommunikációs szolgáltatók ezt a lépést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) egyeztetve tették meg, egyúttal beépítették az ÁSZF-jeikbe.
Hogy mit jelent, ha a Gazdasági Versenyhivatal panaszeljárás keretében vizsgálódik, arra azt válaszolta a 24.hu-nak a GVH, hogy a panasszal kapcsolatos eljárásában azt vizsgálják:
- a panaszban sérelmezett magatartással kapcsolatban fennállnak-e a versenyfelügyeleti eljárás megindításának törvényi feltételei,
- illetve megállapítható-e, hogy a megjelölt magatartással kapcsolatban más hatóság jogosult eljárni.
Azt viszont leszögezték: a versenytörvény értelmében a panasszal kapcsolatos eljárás adatai (ide értve az eljárás kezdetének időpontját) csak a panaszos számára ismerhetők meg, és számára is csak a panasszal kapcsolatos eljárás lezárultát követően. Ezért további információval nem tudtak szolgálni a szóban forgó eljárásról.