Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

7 rossz vezetési szokás, amivel tönkre teheti az autóját


Az évek során számos rossz vezetési szokás alakulhat ki, amelyek közül van, amelyiket kényelmi szempontból alkottuk meg, és van, amiről úgy hisszük, hogy biztonságot ad. Cikkünkben azokat a beidegződéseket tárjuk fel, amelyek igen gyakoriak. És amelyek haszon helyett inkább kárt okoznak.

1. A sebességváltó, mint kéztámasz
Számos vezető esetében figyelhető meg az a rossz vezetési szokás, amikor is a kezét a sebességváltó karon pihenteti. Noha kényelmi szempontból valóban jó megoldás, műszaki szempontból már annál kevésbé. Amellett, hogy kifejezetten balesetveszélyes egy kézzel vezetni, a sebességváltóra nehezedő állandó nyomás még károsítja is a szinkron szerkezeteket és a fogaskereket.

2. A majdnem üres tartálynál történő tankolás
Amennyiben autónkat már jó ideje nem használjuk rendszeresen, számos szennyeződés halmozódik fel az üzemanyagtartályában. Ennek hatására nagy mennyiségű üledék gyűlhet össze a tartály aljában. Ez a szennyeződés pedig könnyen bejuthat a szivattyúkba, a szűrőkbe, súlyosan károsítva ezzel a motort. Egy teljesen üres tank esetében ez a felgyülemlett szennyeződés felkavarodik, és szinte minden esetben eljut a fontos műszaki részekhez. Ügyeljünk rá, hogy lehetőleg már félig üres tanknál pótoljuk az üzemanyagot.

3. Rossz vezetési szokás: ha indokolatlanul, gyakran fékezünk
A dugóban állva általános jelenség az állandó fék–gáz manőver. Sok sofőr azonban nem csupán araszolás közben alkalmazza a nagy gáz-nagy fék kombinációt. Ha betartjuk az előírásoknak megfelelő követési távolságot, és felvesszük a forgalom ritmusát, el tudjuk kerülni a szükségtelen fékezgetéseket. Ezzel óvjuk a fékbetéteket és féktárcsákat, nem is beszélve a koccanásos balesetek elkerüléséről.

4. A kézifék használatának elmulasztása
Egy nem reprezentatív kutatás szerint az automata sebességváltós autót vezetők hajlamosak megfeledkezni a kézifék használatáról. A lejtőn való parkolásnál így nagy bajba sodorhatják magukat a figyelmetlen sofőrök. Ebben az esetben az autó teljes terhe a sebességváltó kimenő tengelyére nehezedik, nem pedig az erre a célra hivatott rögzítőfékre.

5. Furcsa hangok figyelmen kívül hagyása
Sokan hajlamosak nem tudomást venni az autóból érkező nyikorgó, kattogó hangokról. Ennek eredményeként találkozhatunk félreállt autóval, ami mellett bizony mindig egy tanácstalan vezető is áll. Soha ne vegyük félvállról azokat a zajokat, amelyeket korábban nem tapasztaltunk, hiszen az időben történő diagnosztizálás számos nagyobb bajtól óvhatja meg az autót és vezetőjét.

6. Magas fordulatszám, hideg motor
A legújabb technológiai újításoknak hála, ugyan ma már nem szükséges a motor bemelegítése, mégis tanácsos résen lenni. Rossz vezetési szokás, ha nem járatjuk a motort a téli, hideg időszakban indulás előtt legalább egy-két percig. Amíg a motor nem éri el az üzemi hőmérsékletet, igyekezzünk maximum 2000-es fordulatszámig terhelni, és lehetőleg kerüljük az azonnali, magas sebességbe kapcsolást.

7. Lábtartó fékezés lejtmenetben – ez is egy rossz vezetési szokás
Lejtőn haladva majdnem minden vezető a fékpedálon pihenteti lábát, ezzel biztosítva, hogy készen álljon egy váratlan fékezésre. Ezzel azonban csak azt érjük el, hogy túlmelegítjük a fékrendszert, ami a fékbetétek kopásához vezet.

Az állandó készenlét helyett kapcsoljunk vissza alacsonyabb fokozatba, és használjuk ki a motorfék adta kényelmet.

Forrás: Brightside.me, drivemebaby.hu