Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

4 szakma, ami meglehet, 10 éven belül eltűnik a köztudatból


Fejlődünk. Megállás nélkül rohanunk az újítások, átalakulások, változások útvesztőjében. A technológia már mindenhova beette magát, szinte alig tudunk olyan területet említeni, amelyet ne gépek, számítógépek vagy az azok mögött ülő emberek irányítanának. És persze ez utóbbiak jelenlétre sem biztos, hogy sokáig lesz igény bizonyos szakmákban, hiszen manapság lassan kevesebbe kerül egy megfelelő algoritmust leprogramozni valaminek a működtetésére, mint embereket alkalmazni, nem beszélve arról, hogy sok helyütt ezzel még az emberi hiba lehetőségét is kiiktatják a rendszerből. Ugye, milyen szárazan hangzik mindez? Szinte rossz is olvasni. Pedig a folyamat már elkezdődött, érződik a változás szele, még ha csak enyhe is egyelőre. A most következő 4 foglalkozást űzők már legalábbis érezhetik ezt a bizonyos fuvallatot és csak reménykedhetnek, hogy minél később ér ide az ereje.

Bolti pénztáros

Talán ez az, amit már itthon sem kell magyaráznunk senkinek, hiszen Magyarországon is egyre több önkiszolgáló, automata pénztárt létesítenek a különféle áruházláncok. Jelenleg olybá tűnik, hogy a vásárlás meggyorsítása érdekében történik a telepítésük, és így is áll mellettük segítő személyzet, 10-20 éven belül azonban már jóval bejáratottabbá válhat ez a fizetési módszer, és akár csökkenthetik is a feltétlenül szükséges alkalmazottak számát.

Utazási ügyintéző

Vegyük csak alapul az utolsó városlátogatásodat! Hogyan foglaltad le a repjegyedet és a szállásodat? Szinte biztosak vagyunk benne, hogy nem mentél be egy utazási irodába és ültél le beszélgetni egy ügyintézővel, aki megtalálta neked a legoptimálisabb árajánlatokat. Nagy a valószínűsége, hogy inkább felmentél a netre és valamely szálláskereső oldalon görgetve pár perc alatt foglaltál magadnak egy kényelmes szobát, majd gyorsan csekkoltad a repjegyárakat is a különböző légitársaságok oldalán. Persze vannak még élethelyzetek, amelyekben szükség lehet külső segítségre, de ma már ezen a területen is nagyon jellemzőek az online megoldások, amelyeket önállóan is igénybe tudunk venni.

Postai dolgozó

A postai szolgáltatásoknak is folyamatosan meg kell újulniuk, hiszen a levelezéseinket, számlafizetéseinket ma már nagyon sokan végezzük elektronikus úton, a csomagjaink feladását pedig nem feltétlenül az állami postaszolgáltatókra bízzuk szerte a világban, hanem más csomagküldő vállalatokra. Ha a posta nem tud hosszútávon lépést tartani ezen igények kielégítésével, akkor bizony ott is a munkahelyek tömeges megszűnésére lehet majd számítani.

Telemarketinges

Be kell látni, az emberek lassan beszédre használják legkevésbé a telefonjukat. Mindamellett, hogy sokkal hatékonyabbnak találják az üzenetküldő applikációk és emailek használatát, bármikor megtehetik azt is, hogy kiszűrik a számukra nem kívánatos promóciós hívásokat. A telefonon való értékesítésnek tehát egyre inkább leáldozik a csillaga, az ezen a területen tevékenykedőknek is szükségük van az éles váltásra, a felhasználói igényekhez való alkalmazkodásra.

/www.joy.hu/