A légmentes gumiabroncsok (angolul „airless tires”) már régóta léteznek, de eddig nem alkalmazták széles körben személyautókban. A gumik legnagyobb előnye – nem meglepő módon – hogy nem eresztenek le.
A légmentes abroncsok kialakításuktól függően könnyebbek és hatékonyabbak is lehetnek hagyományos társaiknál. A hagyományos gumiabroncsok gyakran rövid élettartamúak és nehezen újrahasznosíthatóak, ami jelentős mennyiségű hulladékot eredményez.
A francia Michelin cég egyike azoknak a gyártóknak, akik komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy légmentes gumiabroncsokat vezessenek be a személygépkocsik piacára.
A MICHELIN NEMRÉG MEGERŐSÍTETTE, HOGY TÁRGYALÁSOKAT KEZDETT ARRÓL, HOGY UPTIS LÉGMENTES GUMIABRONCS-TECHNOLÓGIÁJÁT TESLA JÁRMŰVEKEN TESZTELJÉK.
Nem ez lenne az első alkalom, hogy a Michelin teszteli légmentes abroncsait elektromos járműveken. Már 2019-ben is végeztek hasonló kísérleteket Chevy Bolt EV-ken. Akkoriban azt nyilatkozták, hogy reményeik szerint 2024-re már elérhető lesz ez az innovatív technológia.