Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Újabb termékek mentek össze a magyar boltokban – mostantól kevesebbet kapnak a vásárlók


Ismét felütötte a fejét a régi trükk a magyar kiskereskedelemben. Ezúttal az Aldi lépte meg és ez nem más, mint az úgy nevezett zsugorinfláció, amikor nem az adott termék drágul, hanem a kiszerelése megy össze.

Fotó: Tom Werner / Getty Images Hungary

Friss bejelentéseket tett közzé a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az úgy nevezett kiszereléscsökkentés felületen. Ezen arról adnak számot, hogy melyik bolt, melyik termékét zsugorítja, azaz faragja le az addigi méretét. Ezúttal az Aldi tett ilyen lépéseket több terméknél is.

Nem egyedi eset tanúi lehetnek a vásárlók. Február elején hozták nyilvánossága, hogy a Mondelez Hungária Kft. számos Milka csokoládétermékénél méretcsökkenést alkalmazott: a korábbi 100 grammos kiszerelések helyett 90 grammot tartalmaznak a csomagolások. Többek között a tört- és egészmogyorós és a fehércsokis termékeket érintette a változás. Hasonló folyamat ment végbe más gyártóknál, illetve forgalmazóknál

  • a konzerveknél,
  • chipseknél
  • és sajtoknál is.

Érdemes tudni, hogy ezeket a kedvezőtlen kiskereskedelmi folyamatokat azért ismerhetik meg a vásárlók, mert a kormány 2024. március 1-től kötelezővé tette ennek a gyakorlatnak a bejelentését a hatóság felé. A kiszerelés, így különösen a tömeg vagy térfogat csökkenésének viszonyítási alapja az adott termék gyártója által 2020. január 1. és 2023. július 1. között alkalmazott kiszerelés lesz, illetve azok a termékek érintettek, amelyekkel a vásárlók találkozhatnak az egymilliárd forint árbevétel fölötti üzletekben.

A zsugorodásról egyébként a boltokban is tájékoztatni kell, hacsak a kisebb kiszerelés mellett a korábbit is még forgalmazza az üzlet legalább hat hónapig. Eredetileg a kiszerelés-csökkenésről  fogyasztók a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt (NÉBIH) honlapján kaphattak információt, de ez az adatbázis mostanra átkerült az újonnan létrejött NKFH-hoz.

Aldi Magyarország: hirtelen összement több termék

Itt jelent meg február 12-én szerdán az az információ, hogy az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. két terméke is összement. Mindkettő az édesség termékkategóriába tartozik,

  1. az egyik a Stollwerck GmbH töltött csokoládé tojása,
  2. a másik pedig a Rübezahl Schokoladen GmbH húsvéti csomagja.

Utóbbi 300-ról 250 grammra csökkent, ami mintegy 17 százalékos mínusz. Előbbinél még durvább a zsugorodás, hiszen 300 helyet már csak 200 grammot kínálnak, ami 33 százalékos veszteség. Az nem derült ki a magyar hatóság honlapjáról, hogy ezzel arányosan az Aldi a termékek árához is hozzányúlt-e vagy azokat változatlanul hagyta.

Mindenestere a vásárlók a megszokotthoz képest tehát kevesebbet fognak kapni, amit nem árt, ha tudnak a kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük