Bekerül például a szabályozásba a következő új pont, amellyel a közúti veszélyeztetések, büntetőfékezések ellen próbálnak fellépni:
1. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz,
b, tilos szándékosan hátráltatnia más forgalmi műveletét, tilos a résztvevők közötti távolságot veszélyes mértékűre csökkentenie, és tilos a közlekedés rendeltetésével ellentétes magatartást tanúsítania.
Az új KRESZ-ben lesz egy olyan alapelv, amelynek neve „elvárható döntés”. Ez alapján „aki a közúti közlekedésben részt vesz, mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy a tőle elvárható biztonságos vezetéshez szükséges tudással és képességekkel rendelkezzen.”
A jogszabályalkotás következő lépéseként a gyalogosokkal foglalkoznak a minisztériumban. Ígéretük szerint még a nyáron elárulnak ezzel kapcsolatban újabb részleteket. A háttérbeszélgetés alapján
beleférhet a sebességhatárok módosítása is, de még nem tartanak ott az illetékesek.