A Mátészalkát Debrecennel összekötő vasúti vonalon ott tartunk, hogy a 78 kilométeres úton a vonattal már gyerekek is képesek tartani a lépést, hiszen a vonat 1 óra 49 perc alatt teszi meg ezt az utat. Ez egyébként rengeteg ember munkavállalását, oktatását, kórházi kezelését is igen negatívan és hátrányosan érinti – írta az LMP-s parlamenti képviselő, Ungár Péter a héten, aki Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek tette fel írásbeli kérdéseit.
Ungár arra is kíváncsi volt, hogy Palkovics mit ajánl egy jogosítvánnyal nem rendelkező mátészalkai munkavállalónak, aki a közeli debreceni BMW gyárba akar dolgozni, és nem akar napi 3 órát utazni ilyen kis távolság vonatkozásában, illetve hogy mikor tervezik a vasútvonal teljes felújítását úgy, hogy alkalmas legyen majd a vasút legalább óránként nyolcvan kilométeres sebességre. Előbbi kérdésre nem kapott választ, utóbbira igen, bár abból sok konkrétum nem derült ki.
A miniszter helyett válaszoló államtitkár, Cseresnyés Péter azt mondta, hogy a kormány uniós támogatásból a 2014 és 2020 közötti időszakban 1000 milliárd forintot költ vasútfejlesztésekre, és azon dolgozik, hogy 2020 után is minél jobban érvényesüljenek az ország érdekei az uniós támogatásokra vonatkozó tárgyalásoknál. Ugyanakkor a Debrecen-Mátészalka vonal nem része a transzeurópai közlekedési hálózatnak, ezért
„elképzelhető, hogy annak felújítása csak hazai forrásból lesz finanszírozható, így a beruházás megvalósítására csak egy későbbi időpontban kerülhet sor”.
szabolcsihir.hu