Vásárosnamény – A Tourinform irodák Magyarország több mint 120 településén, így a Bereg szívében, Vásárosnaményban is várja az itthon és külföldön egyaránt jól ismert jelképe égisze alatt a turistákat. A Vásárosnaményban működő Tourinform iroda három munkatársa: Liptákné Juhász Anikó, Gulyás Marietta és Márton Anita által mindenki, naprakészen tájékozódhat a települések, az adott régió, sőt az egész ország turisztikai kínálatáról.
Ennek keretében nemzeti kiadványaikat, a régiók, kistérségek, települések területén megjelentetett prospektusokat, adják át és mutatják be az érdeklődőknek. a számos országos sikert elérő vásárosnaményi iroda kiemelt hangsúlyt helyez a belföldi és külföldi turisták naprakész, átfogó tájékoztatásának fejlesztésére. Tevékenységük ebben nem merül ki, hiszen több országos elismerésben is részesült vásárosnaményi rendezvénynek, eseménynek létrejöttében, szervezésében kezdeményező, koordináló szerepében is jeleskednek a beregi turizmus mesterei. Ennek okán az iroda vezetőjét, Liptákné Juhász Anikót kérdeztük az idei nyár, mint a beregi térség főszezonjának alakulásáról és tapasztalatairól, illetve azon marketing tevékenységükről, mellyel az ország számos pontján népszerűsítették a Bereget és annak fővárosát, Vásárosnaményt.
Az irodavezető elmondta, hogy pozitív irányban mozdult el a beregi turizmus és annak népszerűsége, melynek elsődleges mutatója az irodájukba betérő vendégek és messze földről érkező turisták népes száma. Promóciós tevékenységük részeként számos belföldi és külföldi turisztikai vásáron mutatták be a Bereg és annak szívének attrakcióit, turisztikai termékeit és hagyományőrző értékeit.
Elsőként a budapesti Utazás kiállítást említette meg, ahol idén Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye Önkormányzatának standján képviselték Vásárosnaményt és a környéket az ország legnagyobb turisztikai eseményén, melyet csaknem 30 ezer látogató keresett fel.
Másodikként a ,,Menjünk Világgá” fantázia nevű 24. Miskolci Utazás Kiállításon való részvételét említette meg ahová, mint minden évben, idén is két napra települtek ki. A Bereget és a térséget népszerűsítő prospektusok mellett, térségi kóstolóval is készültek az érdeklődőknek a Tourinform munkatársai.
Megemlítette továbbá a 19. Szolnoki Utazás Kiállítás és Vásáron való részvételt, mely széles turisztikai kínálatot sorakoztatott fel. Egész Magyarország turisztikai kínálata megtalálható volt, az utazási irodák, pedig kedvezményes külföldi utazásokat is kínáltak a rendezvényen. Természetesen az előző évekhez hasonlóan Vásárosnamény és a Bereg is szerves részét képezte a kiállításnak, ahol prospektusokkal, térképekkel és különböző csomag ajánlatokkal várták a népes számú érdeklődőket.
A Bereg legjelentősebb, országos hírnévvel rendelkező sportrendezvényén, a II. Sárkányhajó Roadshow-n is sikeresen népszerűsítették a helyi értékeket, a zsúfolásig megtelt gergelyiugornyai Tisza-parton.
Az irodavezető elmondta továbbá, hogy külföldön is számos alkalommal arattak nagy sikert, a térség értékeit bemutató standjukkal. A jelentősebbek közül kiemelte a Kolozsvári Magyar Napokat vagy a Lecsófesztivált Nagykaposon.
Gasztronómiai erőfeszítéseiket díjjal is jutalmazták, hiszen például Kehidakustány, a Juliális Napok keretein belül megrendezendő főzőversenyen, hamisítatlan beregi tócsnijukkal első helyezést értek el.
Szót ejtett továbbá a térség legnagyobb kulturális fesztiváljáról, a Zoárd-napi Sokadalomról, mely idén is hatalmas sikerrel zárult, emellett pedig az elmúlt évekhez hasonlóan, idén is több országos jelentőségű turisztikai díjat zsebelt be.
Sikeres munkájukért a város polgármestere, Filep Sándor és a Szabolcs-Szatmár Bereg Megyei Önkormányzat alelnöke, Baracsi Endre is személyesen ismerte el.
[fbvideo link=”https://www.facebook.com/BeregiHirek/videos/1413752352047153/” width=”650″ height=”365″ onlyvideo=”1″]
A kerékpáros turizmus is szóba került, hisz az iroda szervezésében, a Beregi Bringások hónapról-hónapra egyre népszerűbb kikapcsolódási lehetőséget biztosítnak a Beregen és Szatmáron át zajló túráikkal. A népszerű túrasorozat során számos, a térségben jelentősebb rendezvényt érintve, turisztikai látványosságok mentén kalauzolja végig a résztvevőket.
Kiemelte továbbá az év egyik legjelentősebb eseményét, mely során ismét országos szintű elismerésben részesült az iroda és a térség, hiszen hat Városmarketing Gyémántdíjban is részesült, illetve idén elnyerte a jelen év ,,Városmarketing nagykövete,, címét is.
A térség marketingje és turizmusa szempontjából is jelentős televíziós forgatások zajlottak a városban és annak környékén. Több országos média is ellátogatott erre a csodálatos környékre, mint a TV2 több stábja, mint a Hazaváró és a Több, mint testőr vagy az ATV is, aki egész napon át forgatott a Beregben.
[fbvideo link=”https://www.facebook.com/BeregiHirek/videos/1372182619537460/” width=”650″ height=”365″ onlyvideo=”1″]
Végezetül kitért arra, hogy közhasznú tevékenységünk során tájékoztatást nyújtunk turisztikai pályázati lehetőségekről, illetve projektjeink finanszírozása érdekében magunk is részt vesznek pályázatokon. Ilyen nagy jelentőséggel bíró pályázat például az Éden, melynek döntőjébe sikeresen abszolválta magát a térséggel közösen. A projekt az ún. ,,European Destinations of Excellence” azaz a ,,Kiváló Európai Desztinációk” témájában nyújt betekintést. A pályázat keretében megvalósítandó projekt célja, hogy felhívja a figyelmet az európai turisztikai Desztinációk értékeire, sokszínűségére, továbbá, hogy a turisztikai fejlesztéseiket a társadalmi-kulturális-környezeti fenntarthatóság elvei mentén végző úti célok promócióját támogassa.
A beregi turizmusról további érdekességeket a Liptákné Juhász Anikóval készített videó interjúban tudhat meg, melyet teljes terjedelmében itt tekinthet meg:
[fbvideo link=”https://www.facebook.com/BeregiHirek/videos/1467230566699331/” width=”650″ height=”365″ onlyvideo=”1″]