Közzétette - Kategória - Vásárosnamény hírei, Vásárosnaményi Krónikák, Vezér cikkek

Légy résen – Interaktív bűnmegelőzési előadás a Bereg szívében, Vásárosnaményban


Légy résen - Interaktív bűnmegelőzési előadás a Bereg szívében, Vásárosnaményban

Vásárosnamény – A Vásárosnaményi Rendőrkapitányság prevenciós előadást tartott a helyi Megoldás Házban. A tartalmas és interaktív előadást Gönczi György rendőr-főtörzszászlós, a rendőrkapitányság bünmegelőzési előadója tartotta a Család Hete alkalmából. Előadásában számos életszerű példával illusztrálva, több veszélyes, a mindennapi életben is előforduló veszélyre és annak megelőzésére is kitért. Többek között fokozott figyelmet kért az alkalmi lopások, telefonos csalások elkerülésére, valamint beszélt a figyelemeltereléses lopásokról is. Az előadás témái között szerepelt még ezen trükkös lopások megelőzése, továbbá a minden korosztályt szervesen érintő és ezáltal veszélyeztető bűncselekmények elkerülésének lehetőségeire is. Gönczi György előadásában hangsúlyozta a megelőző vagyonvédelem fontosságát, tájékoztatást adott az alkalmi lopások és zseblopások jellemzőiről és megelőzésük lehetőségeiről. A jelenlévők a bűnmegelőzési tájékoztatáson túl áldozatvédelmi ismeretekkel is gazdagodtak, hiszen választ kaptak arra, hogy hova, kihez fordulhatnak segítségért, ha bűncselekmény áldozatává váltak. Továbbá a szakember a bűncselekmények megelőzésének fontosságára, a lakosságot leginkább érintő jogsértésekre hívta fel a figyelmet, melynek érdekében hasznos tanácsokkal, információkkal látta el a részvevőket. Az interaktív előadás során a megjelenteknek lehetőségük volt feltenni kérdéseiket, továbbá megismerhették a különböző szituációkban tanúsítandó magatartásformákat is. Elhangzott továbbá, hogy ha ismeretlenek nyeremény ígéretével hívják fel őket, semmiképpen ne adják meg személyes adataikat, bankszámlaszámukat, bankkártyájuk PIN-kódját, ne utaljanak át pénzt. Az ismeretlen telefonálók szinte mindig valamilyen cég nyereményjátékára hivatkoznak, gyakran mobilszolgáltató cégek akcióiról beszélnek. A szolgáltatóknak van információs telefonvonala, tehát a felhívott előfizetők meg tudják kérdezni, hogy van-e egyáltalán olyan játék, amelyről a hívott fél beszél. Emellett jelezni tudják a cégnek, hogy csaláshoz használják fel a nevüket. Gyakori, hogy idegenek csengetnek be különböző indokokkal idősekhez. Beszélgetni kezdenek velük, a bizalmukba férkőznek, majd elterelik a figyelmüket és ellopják a félretett pénzüket. A főelőadó felhívta a figyelmet arra, hogy előzetes időpont egyeztetés nélkül érkező idegeneket nem szabad beengedni. Kihangsúlyozta még, hogy senkinek ne mutassák meg, vagy mondják el, hol tartják a megtakarításukat. Ismeretleneknek ne beszéljenek anyagi helyzetükről, életkörülményeikről, mert visszaélhetnek a bizalmas információkkal. A besurranó tolvajok ellen pedig úgy lehet a leghatékonyabban védekezni, ha a kaput, illetve a bejárati ajtót mindig bezárják, melyhez mindig minőségi zárat használjanak.

[slideshow_deploy id=’134131′]