A magyar kormány egy 11 pontos, az elektromos autózást érintő csomagot tesz közzé szerdán, amely az Európai Unió jelenlegi problémáira próbál megoldást találni – jelentette be Nagy Márton.
EZEK KÖZÖTT LESZNEK A LAKOSSÁGI E-AUTÓVÁSÁRLÁSI TÁMOGATÁSOK, AMELYEKKEL ELEKTROMOS AUTÓ VÁSÁRLÁSÁRA ÖSZTÖNÖZNEK,
egy egységes szabályozói környezet a gyártóknak, valamint hogy egy európai töltőhálózat épüljön ki. A támogatásoknál az a cél, hogy azokat összehangolják a tagállamok között, ahogy Nagy Márton fogalmazott: „Egyre nagyobb széttagoltságot látunk az országok között.” Egyes országok támogatásokat nyújtanak az elektromos autókra, míg mások nem.
Kiemelte, hogy a stabilitási és növekedési paktum reformja révén az Európai Bizottság visszatérne a maastrichti szabályokhoz, amelyek korlátozzák a kifizethető ösztönzők mértékét. Nagy Márton hangsúlyozta, hogy uniós szintű megoldásra van szükség. Jelenleg tarthatatlannak tartja a robbanómotoros járművek értékesítésének megszüntetésére kitűzött céldátumot, mivel most az újonnan forgalomba helyezett e-autók aránya 15 százalék alatt van, így ezt át kellene gondolni.
NAGY SZERINT AZ ÁLLAMI TÁMOGATÁSI SZABÁLYOK AZ AUTÓGYÁRTÓK ÉS A CSALÁDOK SZÁMÁRA EGYARÁNT SZÜKSÉGESEK.
Ezzel támogatnák az elektromos járműipart és a határok nélküli mobilitás biztosítását az Európai Unióban. Az ösztönzők finanszírozásának kérdésében kiemelte, hogy az EU-nak meg kell találnia a megfelelő megoldást. „Ez természetesen egy új adózási forma is lehet” – tette hozzá. „Látjuk, hogy támogatások nélkül a termelőknek kell csökkenteniük áraikat, ami egy lassabb folyamat” – emelte ki, hogy a gyártók támogatása is fontos lenne az új uniós szabályozásban.
Az Európai Bizottság által a kínai e-autók importjára kivetett büntetővámok kapcsán elmondta, hogy ezek jelenleg csak ideiglenesek, és az Európai Tanács várhatóan októberben vagy novemberben dönthet a véglegesítésükről. A magyar kormány álláspontját ismertetve kijelentette, hogy ezt, vagyis a protekcionizmust nem támogatják.