Változtatni akarnak a sebességhatárokon is. Az autópályán gyorsabban hajthatnak majd a teherautók, a 80-as sebességkorlátozást 90-re emelik, az információs táblák kihelyezésénél pedig nagyobb szabadságot kapnak az önkormányzatok, és az új KRESZ életbe lépése előtt változhatnak egyes várakozási és megállási szabályok is.
Lassan négy éve húzódik az átfogó KRESZ-módosítás befejezése – hívta fel a figyelmet a Magyar Hírlap. Kozma Péter közlekedési jogász szerint a késlekedés oka lehet, hogy 2014-ben az ORFK szóvivője azt nyilatkozta, hogy a tervek szerint az új törvény hatálybalépésekor mindenkinek újra kellene vizsgáznia KRESZ-ből. A közlekedési jogász szerint az autósoknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk majd, ha vezetni akarnak a jövőben is.
Cáfol a rendőrség
Az ORFK szerint szó sincs arról, hogy újra kellene majd vizsgázni a KRESZ-ből. Cáfolják a Magyar Nemzet értesüléseit arról, hogy az ORFK szóvivője 2014-ben arról nyilatkozott, hogy a KRESZ esetleges módosítását tanfolyam végzéséhez és újabb vizsgához kötné a jogalkotó. „Ilyen nyilatkozatot az ORFK szóvivője 2014-ben, 2014 előtt, és azóta sem tett” – áll az ORFK Kommunikációs Szolgálatának közleményében.