Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák, Gazdaság

Komáromban épít üzemet a világ legnagyobb buszgyára?


BYD elektromos busz

Lapértesülések szerint a világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártója, a kínai BYD megkezdte magyarországi összeszerelő üzemének építését Komáromban.

A kínai BYD, a világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártó vállalata mégis úgy döntött, hogy megépíti a régóta tervezett elektromos autóbuszgyárát Komáromban. A beszámolók szerint a toborzás megkezdődött és folynak már a helyszíni munkálatok is a Komáromi Ipari Parkban, ahol a tervek szerint októberben indulhat meg a termelés – írja a Portfolio.

Mi épülhet?

Az Index korábban arról írt, hogy a már meglévő gyártókapacitásokat bővítené ki a vállalat egy 5 millió eurós beruházás keretében. Az új üzemben elektromos buszokat, autókat és targoncákat gyárthatnának, és 300 embernek adnának munkát. A termelést pedig folyamatosan futtatnák fel, mégpedig úgy, hogy az első évben az elektromos buszok gyártására koncentrálna a BYD Magyarországon, amelyhez 100 embert vennének fel.

Amennyiben a beruházás nagyságrendje stimmel, akkor elmondható, hogy a kínai vállalat első körben csak egy kisebb gyártóbázist hoz csupán létre a már meglevő gyártócsarnok kibővítésével, ahol összeszerelés folyik majd, kutatás-fejlesztés és innováció viszont biztosan nem.

A legutolsó információ szerint, ha beindul a termelés, akkor az első évben 100 elektromos buszt gyárthatnak le idehaza, majd ez a darabszám többszörösére emelkedhet a jövőben. Ekkora kapacitásra valóban képes lehet majd a hazai üzem, ha abból indulunk ki, hogy a BYD több mint 450 millió dollárból most megvalósuló kínai elektromos buszgyára – és kutatás-fejlesztési központja – a termelés felfuttatásának végére 5 000 elektromos buszt állíthat elő évente.

A mostani híreknek azért is van nagy jelentősége, mert hónapokkal ezelőtt még úgy tűnt, hogy a BYD egyelőre nem bővíti gyártókapacitását Magyarországon. A kínai cég ugyanis hiába nyerte meg azt a tendert, amelynek keretében 5 elektromos buszukat bérelte volna a főváros 8 éven keresztül, a Fővárosi Közgyűlés – a BKK javaslatára – végül nem hagyta jóvá a szerződést.

A kínai menedzsment sértettsége a jelek szerint nem tartott sokáig, amelyben szerepet játszhatott az is, hogy bár a Fővárosi Közgyűlés elkaszálta az elektromos buszok bérlésére vonatkozó szerződést, engedélyezte a BKV-nak azok hitelből történő megvásárlását, feltéve, ha erre a kormány is rábólint. Ez pedig egy pozitív gesztus volt a BYD irányába, függetlenül attól, hogy a járművek megvásárlására azóta sem került sor.

Pr7/Portfolio


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük