Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák, Gazdaság

Kizárólag cégkapun keresztül intézhetik adóügyeiket a NAV-nál jövőre a vállalkozások


cegkapu nav

Kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál jövőre a vállalkozások. Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás, ők továbbra is az ügyfélkaput, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó tárhelyet használhatják.

A gazdálkodó szervezetek idén adóügyekben a Nemzeti Adó-és Vámhivatalnál (NAV) már elektronikus kapcsolattartásra és ügyintézésre kötelezettek – tájékoztatott az adóhivatal. Közölték, az év végéig képviselőik még használhatják a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartás (KÜNY, köznyelven ügyfélkapus) tárhelyet is. Jövőre azonban az ügyfelek – egyéni vállalkozók és hivatali tárhellyel rendelkezők kivételével – az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag cégkaput használhatnak, ami alkalmazható többek között a NAV-val való elektronikus kapcsolattartásra, a bevallások beküldésére, hivatalos dokumentumok letöltésére. A NAV, küldeményeit ugyancsak a cégkapun át küldi.

A cégkapu felépítése megegyezik a már megszokott ügyfélkapu felépítésével. A dokumentum feltöltése, letöltése és tartós tárba helyezése azonos logikával működik. A cégkapun kezelhetők a hozzáférési jogosultságok és elvégezhetők az egyes, cégkapu használatához kapcsolódó beállítások. A cégkapus kommunikáció teljes egészében kiváltja a hagyományos papír alapú levelezést.

MTI


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük