Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák, Kékfény, Közélet

Jön a Nemzeti Tengelysúly-ellenőrző Hálózat Magyarország útjain


Nemzeti Tengelysúly-ellenőrző Hálózat

Közel 20 milliárd forintért építhet ki 89 mérőhelyet és a kapcsolódó informatikai infrastruktúrát az i-Cell Mobilsoft Zrt. és a Reaszfalt Kft. konzorciuma. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. még tavaly októberben írt ki közbeszerzést a Nemzeti Tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat kialakítására. Az i-Cell Mobilsoft Zrt. és a Reaszfalt Kft. alkotta páros nettó 19,9 milliárd forintért végzi el a feladatot. A pénzért cserében a nyertes cégek kialakítanak majd 89 mérőhelyet, egy Közúti Ellenőri Információs Rendszert, egy TSM előszűrő rendszert, valamint egy TSM Hatósági rendszert, és utóbbit hat hónapig üzemeltetik is. Az i-Cell Zrt. korábban is kapott már hasonló nagyösszegű állami megbízásokat. Az ARH Informatikai Zrt.-vel közösen nyerték el 2013-ban a HU-GO elektronikus útdíjrendszer kiépítésére kiírt 17,8 milliárdos közbeszerzést, majd 2014-ben az ORFK hatmilliárdos traffipax-tenderét, és az i-Cell Zrt. készítette az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszert (EKAER) is.

A közutakba épített eszközökkel februárban kezdik automatikusan mérni az áthaladó járművek terhelését egyelőre tesztüzemben, a rendszer kiépítése folyamatos, a kapcsolódó jogszabály-módosítások pedig tavasszal készülnek el – tájékoztatta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI-t szerdán.

A Magyar Idők kedden írt arról, hogy napokon belül befejeződik a nemzeti tengelysúly-ellenőrző hálózat telepítése, a működtetéséhez szükséges informatikai hálózat kiépítése, a rendszer februárban válik működőképessé, az év második felében pedig az objektív felelősség elvén alapuló automatikus üzemmód is beindulhat.Az NFM az MTI érdeklődésére azt közölte: a nemzeti tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat 2017 februárjától előszűrő funkcióban, a tervek szerint idén szeptembertől pedig teljes funkcionalitású rendszerként kezdi meg működését.

Az NFM tájékoztatása szerint az ország 89 mérőpontja közül 74 csatlakozik az útdíjrendszer ellenőrző kapuihoz, a fennmaradó 15 mérőpontot az országhatárhoz közeli helyszíneken alakítják ki.

Tavaly év végéig tíz helyszínen telepítettek szenzorokat, a kivitelezési munkák tavasztól folytatódnak.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság konzorciummal megkötött támogatási szerződés bruttó 29,9 milliárd forintot biztosít a feladatok ellátásához.

A szaktárca kiemelte: az előszűrés eredményének függvényében a járművet a hatóság megállíthatja, ha a jogsértés olyan mértékű, hogy a bírság egyértelműen megállapítható, az üzembentartó szankcionálására is lehetőség lesz.

A hatékonyabb ellenőrzés a túlterhelt járművek közlekedésének visszaszorításával javítja a közlekedésbiztonságot, és védi a közutakat a gyorsabb állapotromlástól.A kapcsolódó jogszabály-módosítások tavasszal készülnek el, a mérőpontokat hitelesíteni kell, az általuk szolgáltatott adatok pontosságának ismeretében lehet javaslatot tenni a tűréshatárra, a bírságtételekre – tájékoztatott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük