Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Jön az egyszerűbb, gyorsabb ügyintézés: fontos bejelentést tett a kormány a Digitális Állampolgárságról


Szeptember elején Magyarországon elindult a Digitális Állampolgárság Program, amely az állampolgárok számára kényelmesebb és gyorsabb ügyintézési lehetőségeket ígér a modern technológia segítségével. Hidvéghi Balázs, a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára az ATV Egyenes Beszéd című műsorában beszélt a program részleteiről.

Készítő: Soós Lajos
|
Forrás: MTI/MTVA

Hidvéghi kiemelte, hogy a Digitális Állampolgárság Program célja, hogy a korábbi rendszereknél gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb ügyintézést biztosítson. „A világ indult el egy úton, az teljesen nyilvánvalóan látható, tapasztaljuk, hogy a digitalizáció felé megy minden. Erre reagálni kell.

A Digitális Állampolgárság Program arról szól, hogy egyszerűbbé, kényelmesebbé, gyorsabbá és egyébként biztonságosabbá tegye az állampolgárok számára az ügyintézést”

– fogalmazott az államtitkár. Az új program az Ügyfélkapu eredeti verzióját váltja fel, amelyet már nem tartanak megfelelően biztonságosnak a kiberbiztonsági és adatvédelmi elvárások szempontjából.

Új lehetőség, nem kötelező érvényű változás

Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a Digitális Állampolgárság Program használata teljesen önkéntes. „Először is nem lesz kötelező semmi, tehát megmarad a személyes ügyintézés lehetősége, megmaradnak a kormányablakok” – emelte ki Hidvéghi, hozzátéve, hogy az állampolgárok továbbra is használhatják a hagyományos ügyintézési csatornákat, például az asztali számítógépen elérhető webes felületeket, mint a magyarorszag.hu. Az új program tehát kiegészítő lehetőség, amelyet az érdeklődők akár okostelefonjaikra is letölthetnek.

Fokozódó okostelefon-használat és adatvédelem

A program kialakításakor figyelembe vették a mobil eszközök növekvő népszerűségét, különösen a fiatalabb korosztály körében. „A 18-30 év közöttiek gyakorlatilag 100%-ban már okostelefonon intézik a különböző ügyeiket,” mondta Hidvéghi. Az államtitkár kiemelte, hogy a program fejlesztése során fokozott figyelmet fordítottak az adatvédelemre is, így a személyes adatokat és igazolványszámokat nem gyűjtik új adatbázisba, hanem azokat biztonságos módon érhetik el a felhasználók.

A program egyik legfőbb kérdése az adatbiztonság. Hidvéghi elmondta, hogy a modern okostelefonokon elérhető legfejlettebb védelmi funkciók, például az ujjlenyomat- vagy arcfelismerés alapú azonosítás is része az új rendszernek. „A digitális állampolgárság alkalmazást, amit a telefonokra letöltünk, a jelen pillanatban elérhető legkomolyabb és legbiztosabb védelem védi,” nyugtatta meg a nézőket. A telefon elvesztése esetén lehetőség van a készülék azonnali letiltására, amely szintén védi a személyes adatokat.

Fizikai igazolványok nélkül

Hidvéghi Balázs végül arról is beszélt, hogy a digitális ügyintézés hosszú távon számos fizikai igazolvány kiváltását eredményezheti. „Nagyon sok igazolványra már fizikai valóságában nem is lesz valójában szükség. Tehát például TAJ kártyára, adókártyára, lakcímkártyára nem lesz szükség,” fogalmazott, hozzátéve, hogy az állami adatbázisok már ma is tárolják ezeket az adatokat, így azok egyetlen alkalmazásban elérhetővé válhatnak. Az államtitkár elmondása szerint a cél, hogy az ügyintézés minden szinten alkalmazkodjon a modern digitális világ igényeihez, megkönnyítve és gyorsítva az állampolgárok mindennapjait.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük