Idén ősztől jelentős változások várhatóak a zöld rendszámtáblák szabályozásában, mivel egy friss kormányrendelet-tervezet alapján a plug-in hibridek (külső töltésű és növelt hatótávolságú hibrid elektromos gépkocsik) 2024. szeptember 1-jétől már nem kaphatnak zöld rendszámtáblát az első belföldi forgalomba helyezéskor. Ezen túlmenően, a már korábban kiadott zöld rendszámtáblákat is le kell cserélni legkésőbb 2026. november 30-ig – szúrta ki a hvg.hu a friss rendelettervezetet.
A kormányzati indoklás szerint a cél az, hogy a zöld rendszámmal járó kedvezményeket kizárólag a tisztán elektromos és nulla kibocsátású gépkocsik számára biztosítsák. Ez a lépés tükrözi a kormányzat szándékát, hogy fokozottan támogassa a környezetbarát közlekedési eszközöket és csökkentse a károsanyag-kibocsátást.
A szabályozás szigorítása valószínűleg vegyes reakciókat vált ki az érintett autótulajdonosoknál és a civileknél. Míg a környezetvédelmi csoportok valószínűleg üdvözlik a lépést, az autótulajdonosok és a hibrid autók gyártói számára kihívást jelenthet az új szabályozásnak való megfelelés.
Tavaly belföldön 22 651 gépkocsit helyeztek forgalomba zöld hatósági jelzéssel, 2023 így újabb szempontból bizonyult rekordévnek, átadva a múltnak a 2022-es, csaknem 21 ezer darabos bővülési csúcsot. 2023-ban a zöld rendszámmal munkába állt járművek több mint 60 százaléka tisztán elektromos hajtású volt. A korábban beüzemelt járművekkel együtt több mint 88 ezer zöld rendszámú autó közlekedett Magyarországon az év eleji adatok szerint, ezek 60 százalékát vidéken helyezték forgalomba.
Az ÖSSZES ZÖLDRENDSZÁMOS AUTÓ NAGYJÁBÓL 40-45 SZÁZALÉKA VOLT HIBRID EKKOR.