Fél év van hátra az elektronikus bírósági ügyintézésig, sok ügyvédnek kell lépnie. Az elektronikus bírósági ügyintézésre már 2013. január elsejétől lehetőség van a törvényszéki első fokon újonnan induló polgári peres eljárásokban. Nyártól mindez kötelező lesz.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy akár az ügyfél, akár az őt képviselő ügyvéd jár el a beadványokat, kérelmeket és az ügy során felmerülő dokumentumokat e-mailben vagy egyéb internetes felületen is eljuttathatják a bíróságra az érintettek– írja a jogaszvilag.hu.
Még hat hónap, és kötelező lesz
Eddig kizárólag a cégbírósági eljárásokban volt kötelező az elektronikus kapcsolattartás, minden más ügyben csupán lehetőséget adott rá a törvény.Azonban idén nyártól már nemcsak lehetőség lesz minderre,de a legtöbb bírósági eljárásban kötelezővé is válik az elektronikus ügyintézés.
Fél éve van a jogi szakmának, hogy felkészüljön az új szabályozásra. Mi úgy látjuk, hogy a hazai közigazgatás igen jelentős lépést tesz a digitális evolúcióban: érezhetően kényelmesebbé, átláthatóbbá, biztonságosabbá és gyorsabbá teheti a bírósági ügyintézést a digitalizáció – mondta Dr. Szűcs Katalin az elektronikus hitelesítéssel foglalkozó Netlock Kft. cégvezetője és jogi igazgatója.
A bíróságokkal történő elektronikus kapcsolattartáshoz szükséges az ügyfélkapu megléte, ezért többszemélyes ügyvédi irodánál minden egyes ügyvédnek külön-külön ügyfélkapuval kell rendelkeznie ahhoz, hogy az eljárásban részt tudjon venni – mondta a szakember.
A bíróságokkal történő elektronikus kapcsolattartáshoz szükséges az ügyfélkapu megléte, ezért többszemélyes ügyvédi irodánál minden egyes ügyvédnek külön-külön ügyfélkapuval kell rendelkeznie ahhoz, hogy az eljárásban részt tudjon venni.