Új recepttel és csomagolással kezdik forgalmazni a Dreher Classicot, amely mostantól Dreher Gold néven fut majd. A kőbányai sörgyár zászlóshajóját hosszas íztesztelés után vezették be – jelentette be hétfői sajtótájékoztatóján az Asahi japán sörkonzorcium tulajdonában lévő magyar gyártó.
A cég az elmúlt időszakban bátran kísérletezett a söreivel, eleinte a kisebb szériás termékekkel – elég csak a Hideg, Tripla, Mozaik, Nyári és Amerikai komlós termékekre gondolni -, de hoztak be új brandeket is, mint a Peroni vagy az Asahi Superdry. Az átpozícionálást pedig már január végén megkezdték a Kozel újracímkézésével és ízbeli átgondolásával, amely mostantól svetly helyett premium jelzővel fut. (Ez utóbbit a Napi.hu is tesztelte február elején, melyről itt olvashat.)
A zászlóshajó viszont egyértelműen a Dreher névadó márka itthon, jól mutatja ezt, hogy az üzemben készülő 500 millió korsónyi sörből 75 millió az alapmárka részesedése.
„A piaci adatokat nézve, nemcsak nekünk, hanem a fogyasztóknak is fontos, ha a Dreher márkával történik valamit. A Dreher Classic kívül és belül is megújul, Dreher Gold névre kereszteltük. De a legfontosabb, hogy elhagytuk a kukoricagrízt a receptből és kristálytiszta vízből fog készülni – mondta el Wilheim Gábor marketingigazgató a sajtótájékoztatón. A bevezetést hosszas íztesztelés előzte meg, amelyben érezték a visszajelzést a fogyasztóktól, hogy a pótalapanyagoktól – kukoricagríz – forduljanak a komló-víz-maláta szentháromság felé.
Mire a boltokba kerül az új sör és teljesen lecserélődik a Classicból megmaradt készlet, nagyjából 4-6 hét lehet. Ekkor már a fogyasztóknak nem marad más, csak hogy megszokják az új ízt.