Újrahasznosított műanyagpalackokból készült palackot használ mostantól saját márkás hűtött italai és smoothie-jai csomagolásához a Tesco. Az ún. r-PET palackokban kiszereléstől függően 30-50 százalék az újrahasznosított műanyag aránya, amellyel közép-európai szinten 18, Magyarországon mintegy 3 tonnával csökkenti műanyag felhasználását az áruházlánc.
A PlasticsEurope elemzése szerint 2017-ben összesen 64,4 millió tonna műanyag csomagolást gyártottak Európában, aminek 7,4 százaléka, vagyis csaknem 4,8 millió tonna PET (polietilén-tereftalát) csomagolás volt. A kutatás szerint ugyan évről évre növekszik a műanyagfélék újrahasznosítása (2006 és 2016 között 74 százalékkal), sok még a teendő ahhoz, hogy az élelmiszeripari környezetre gyakorolt terhelése csökkenjen, különösen a csomagolásokat illetően.
A Tesco néhány hónapja jelentette be, hogy saját márkás termékeinek csomagolását 100 százalékban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi, aminek máris itt az első lépése: saját márkás hűtött italai és smoothie-jai már új csomagolásban érhetők el.
Az újrahasznosított műanyagból készült palackokkal az áruházlánc évente csaknem 18 tonnával kevesebb műanyagot használ majd a négy közép-európai piacán, ez itthon mintegy 3 tonnával kevesebb felhasznált műanyagot jelent.
A változás hatalmas környezeti előnyökkel jár, még ha a vásárlók számára nem is lesz szembetűnő a különbség: a 250 ml-es és az 1 l-es r-PET palackok 30, míg a 750 ml-es r-PET palackok már 50 százalékban tartalmaznak újrahasznosított műanyagokat.
Az r-PET palackok esetében olyan poliészterről van szó, ami részben újrafelhasznált, elsősorban üdítőitalpalackokból származó műanyag csomagolóanyagokat tartalmaz, és maga is újrahasznosítható, illetve újrafelhasználható.A Tesco ezzel is az egyik legfontosabb céljaként kitűzött „zárt csomagolóanyag körforgást” támogatja, ami egy olyan csomagolás-menedzsment szisztémát jelöl, amelyben az összes anyagot újra felhasználják, újrahasznosítják, vagy egyéb célokra használják fel, nullára csökkentve a hulladék mennyiségét.2019 februárjában jelentették be azon törekvésüket, miszerint 2025-re a saját márkás termékeik csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz.2020-ig pedig újratervezzük ezen termékeink csomagolását, valamint kivonjuk a nehezen újrahasznosítható csomagolóanyagokat. A végső célunk, hogy a működésünk során ne keletkezzen olyan hulladék, ami hulladéklerakóba kerül– hangsúlyozza Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs igazgatója.