9 tipp a megfázás és az influenza elkerülésére

Advent Vásárosnaményban AdventiProgramok_Vasarosnameny2018kicsi Advent Vásárosnaményban 2018 (2)

influenza szezon

Amikor az idő hidegebbre fordul s közeledik a téli ünnepek időszaka, sajnos a betegeskedések is egyre sűrűbben előfordulnak. Nem kell azonban mindenképpen arra készülni, hogy mi is kivesszük majd belőle a részünket. Szabjunk gátat a baktériumok terjedésének! Mit tehetünk a megfázás és az influenza ellen?

1. Használjuk a kézfertőtlenítőt: az elmúlt években egyre jobbak. Olyat keressünk, amely 60 százalék alkoholt tartalmaz – ez a mennyiség szükséges a baktériumok elpusztításához. Nem kell túlzásokba esni sem, de napi 1-2 alkalommal élhetünk vele, például a tömegközlekedés után, hazaérést követően és evés előtt, ha nem tudunk kezet mosni.

2. A kezünket nem kell állandóan mosogatni! Persze, vécéhasználat vagy evés előtt kulcsfontosságú, ha tenni akarunk a megfázás és influenza ellen (vagy bármely egészségügyi problémával szemben), de kerüljük a folyamatos kézmosást. Ha azonban mossuk, végezzük jól a műveletet. Felmérések szerint csupán az emberek 5 százaléka tisztítja elég sokáig a kezét és csak háromból kettő használ szappant.

3. Közösségi mellékhelyiségekben érdemes papírtörlővel megfogni a csapot és a kilincset is, ugyanis számos baktérium tanyája lehet.

4. Jobb, ha nem használjuk a kézszárítót: nemcsak zavaróan hangos, de veszélyes is lehet – ezek a gépek tanulmányok szerint 1300-szor több baktériumot terjesztenek, mint a papírtörlők. Vagyis, ha tennénk a megfázás és influenza ellen, inkább utóbbit alkalmazzuk, vagy szárítsuk meg kezünket a levegőn.

5. A vécéülőke papírral letakarása kevésbé éri meg: ezek a helyek ugyanis még mindig a leginkább tiszták egy (rendezett) mellékhelyiségben, mivel gyakran fertőtlenítik őket. Ha akarjuk, használhatunk papírülőkét, de a folyadék például ezen is átjut. Ugyanakkor, valóban kevésbé van esély arra, hogy bármivel kapcsolatba kerüljünk, ami megfertőzhet.

6. A lift gombját inkább könyékkel vagy csuklóval érintsük meg: mindenki megfogja ezeket, napi több százszor, ezért különösen piszkosak lehetnek

7. Ne fogjunk kezet és ne ölelkezzünk olyan emberekkel, akik betegnek tűnnek: mindenképp magyarázzuk meg azonban, hogy nem bántóak akarunk lenni, csak az egészségünket védjük. A beteg rokonokat és barátokat is jobb kerülni, ha tenni akarunk a megfázás és influenza ellen – különösen, ha köhögnek és tüsszögnek.

8. Ne érintsük meg arcunkat: piszkos kézzel sosem tanácsos arcunkhoz, orrunkhoz, szemünkhöz, szánkhoz érni, mert így a legnagyobb az esély arra, hogy megfertőzzük magunkat, mielőtt még észbekapnánk. Egy tanulmány szerint egy átlagos felnőtt óránként 16 alkalommal érinti meg az arcát.

9. Vigyük magunkkal saját jóga polifoamot: a jóga pozíciók igen előnyösek tudnak lenni egészségünk szempontjából, ám tartsuk észben, hogy a polifoamon más is jógázott előttünk. Célszerűbb mindig sajátot magunkkal vinnünk. Minden használat után érdemes egyébként antibakteriális kendővel áttörölni.

10. Töröljük le az edzőtermi felszerelést: ez talán kicsit meredeken hangzik, ám ha tennénk a megfázás és influenza ellen, jobb, ha megtesszük. Az edzés kiváló immunrendszer-erősítő, ugyanakkor a gépek nagyon piszkosak lehetnek. Egy tanulmány rámutatott, hogy a megfázást okozó vírus a konditermi gépek 63 százalékán jelen van. Törölközővel töröljük le, mielőtt használjuk az edzőgépet.

+1 tipp: ha repülőgépen utazunk és körülöttünk tüsszögnek, köhögnek emberek, érdemes beszerezni és használni egy száj elé köthető maszkot.

Forrás: Adrina – napidoktor.hu

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a BeregiHirek.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák. Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Minden vélemény számít!