Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák, Gazdaság, Közélet

35 ezer magyarnak kell szervizbe vinnie az autóját


szerviz

Illusztráció fotó:kkvplusz.hu

Magyarországon is megkezdődtek a Volkswagen kifogásolt dízelmotorjaival szerelt járműveknél a műszaki intézkedések a szakszervizekben, a korábban bejelentett ütemezésnek megfelelően elsőként az Amarok modelleket látják el új motorszabályozó szoftverekkel – a Porsche Hungaria (PH). A Volkswagen január végén megkezdte a 2 literes dízelmotoroknál a műszaki intézkedések végrehajtását az Amarok modelleknél, majd márciusban a 2 literes TDI erőforrással szerelt Passatok következnek. A második negyedév végén kerülnek sorra az 1,2 literes dízelmotorok, és az akció utolsó fázisában, a harmadik negyedévben az 1,6 literes motorok.

Egy szoftverfrissítés az egész

Az EA 189 motorcsalád tagjain szoftverfrissítést hajtanak végre a szervizekben, emellett az 1,6-os motorok szívórendszerébe egy áramláskiegyenlítőt is beépítenek. Ezekkel a módosításokkal a járművek megfelelnek az Euro 5 kipufogógáz-szabvány teljesítéséhez előírt határértékeknek – hangsúlyozza a közlemény.

Az akció első 10 napja során Magyarországon az érintett 600 Amarok 25 százalékát látták el a szoftverrel – közölte a Porsche Hungaria. Németországban például már a járművek több mint fele van túl a szoftverfrissítésen az első három hét alatt.

Rengeteg autóst érint nálunk is

Magyarországon az importőr és a szerződött márkakereskedések értékesítési adatai alapján 35 283 dízelüzemű járműnél van szükség szervizre a károsanyag-kibocsátási jellemzők megfeleltetése érdekében. EA 189 típusú dízelmotorral van felszerelve Magyarországon 12 427 Volkswagen személyautó, 4343 Volkswagen haszonjármű, 11 964 Skoda, 6014 Audi és 535 SEAT – közölte korábban a PH.

Így kell példát statuálni?

A Welt am Sonntag a VW-től származó értesülésekre hivatkozva nemrég azt írta, hogy nehezen haladnak a társaság és az EPA tárgyalásai a dízelbotrány rendezéséről, mert az EPA nem elégszik meg a csalásban érintett autók megjavításával vagy kicserélésével, hanem klímavédelmi „politikát csinál”.

A hatóság „ökológiai offenzívát” igyekszik építeni a dízelbotrányra, megpróbálja a nagy német cég megbüntetése révén előmozdítani az elektromobilitás ügyét.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük