10 tipp az egészséges életmódhoz

életmód és egészség tippek beregihirek (4)

Ne fogyassz rossz minőségű ételeket

Nyisd ki a hűtőt és szabadulj meg az alacsony minőségű ételektől. Ilyenek a zsíros, sok tartósítószert , sok cukrot – és különböző mesterséges anyagokat tartalmazó táplálékok. Ezeket könnyen kitudod szűrni, ha elolvasod a csomagolásukon lévő leírást, hogy mit is tartalmaznak. Amint kidobtad az összes ilyen vacak ételt, menj és szerezz be minőségi ételeket és azokkal töltsd fel a hűtőt.

Mozogj minél többet

Szinte már közhely, de nem lehet elég sokszor mondani, hogy a mozgás az egészség egyik fő alappillére. Ha teheted minél többet mozogj, hiszen a mozgásnak számtalan jótékony hatása van az egészségre: élénkíti a vérkeringést, segít megőrizni a testsúlyt, növeli a tüdő és a szív teljesítő képességét,megelőzheti a szív és érrendszeri betegségek kialakulását, segít a stressz csökkentésében és még sok-sok kedvező hatással rendelkezik.

Használj  természetes és bio kozmetikumokat

Néhány kozmetika termék olyan silány minőségű, hogy többet árt a bőrnek, mint amennyit használ – köszönhetően a különböző mesterséges anyagoknak és tartósító szereknek. Ezért ha lehet részesítsd előnyben a bio kozmetikai cikkek vásárlását és a természetes alapanyagú testápolókat, bőrápolókat.

A víz a barátod

Fogyassz sok folyadékot és kerüld el a dehidratációt. A napi ajánlott folyadékbevitel 2-3 liter.
Kerüld a kávé és az alkohol fogyasztását

Mindkét ital méreg, így ha lehet kerüld ezeket az italokat vagy legalábbis redukáld le minél alacsonyabb mennyiségre a kávé és alkohol fogyasztást.

Fogyassz sok gyümölcsöt és zöldséget

Az egyik legegészségesebb ételek közé tartoznak a gyümölcsök és zöldségek, amelyek hihetetlen sok vitamint tartalmaznak. Néhány havonta tarthatsz 1-2 napos méregtelenítő kúrát is, amikor csak zöldséget és gyümölcsöt fogyasztasz.

A zsír fogyasztást se felejtsd el

A egészséges táplálkozás nem csak a gyümölcsökről, zöldségekről szól, hanem fontos részét képezik a zsírok is, hiszen sok vitamin zsírban oldódik. Csak ügyelj, hogy ne vidd túlzásba a zsírok fogyasztását.
Vedd igénybe életmód tanácsadó vagy személyi edző szolgáltatását
A egészséges életmód tanácsadó vagy személyi edző nem feltétlen szükséges, viszont ha elfoglalt vagy és nincs időd megfelelően tájékozódni, tanulni a megfelelő táplálkozással, diétával és a különböző mozgás, edzés formákkal kapcsolatban, akkor jó megoldás lehet egy életmód tanácsadó segítségének igénybevétele, aki segít elindulni.

Fokozatosan változtass életmódot

Az életmód váltás nem megy egyik napról a másikra, ezért légy türelmes magadhoz és fokozatosan állítsd át szervezeted az új életmódra.

Szakíts időt az alvásra
A szervezet alvás közben regenerálódik, töltődik fel energiával. A hosszú távú kialvatlanság nem egészséges, így törekedj legalább a napi 6-8 óra alvásra.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a BeregiHirek.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák. Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!